Sunday, December 20, 2009

HKL- antara kerja & fobia

bila aku dpt tahu aku dpt HKL, mula2 aku suka sbb dekat ngan umah. senyum smpai ke telinga seronok bukan main. seronok sbb dekat ngan umah, xyah bangun awal2 nak g keje and no more toll. best2. smpaikan aku lupa aku sebenarnya aku fobia ngan hospital.
hari pertama aku di HKL, mase cr parking, aku nmpk ambulans menuju ke ruang kecemasan...damnnnnn aku br teringat aku sebenarnya fobia akan ambulans. lagi2 kalau ada kes2 kecemasan....hai ni hari ke 21 aku kat HKL, masih x boleh nak sesuaikan diri dlm keadaan wad kecemasan serta kes2 kecemasan yang aku x mampu nak tgk. tu laa fobia aku, tak boleh tgk org2 dlm kesakitan yg parah ....tapi aku x takut darah. fobia aku makin menjadi2 sbb setiap kali aku lalu ruang kecemasan pasti ada kes2 yg mengerikan aku. seram sejuk. aku jadi panik.
mula laa mengelupur sorang2. nak g mkn pun susah. setiap kali aku dgr bunyi ambulans aku berdebar2, padahal aku x nmpk je...ramai org ckp mayb aku punya mind setting je...takut bunyi ambulans ..... biarlaa org nak ckp...aku mmg fobia ngan ambulans & kecemasan.
mcm mana pun aku kena hadapi gak fobia aku ni selagi aku keje ngan HKL. kena cool & jauhkan diri dr ruang kecemasan...harap2 fobia aku leh berkurangan....
p/s : x ramai yg tahu aku takut akan bunyi ambulans & ruang kecemasan....

No comments: